19 Kasım 2013 Salı

Sankt Martin / Yildizlar ve isiklar fener alayi

 

Bu postamda,  sizlere, Börülce' nin anaokulunda 4 yildan beri yaptigimiz fenerleri göstermek istiyorum... 4 yilda 4 tane olmasi gerekliydi tabi... Ama bir tanesi yirtildi... Geriye bu üc tane kaldi...hepsini bir gösterip, sürümden kazaniyorum...;) 


Bu fenerlerde biz pilli lamba kullaniyoruz... Ama normalde icine mum konup kullaniliyor...

11. Kasim Yüce Martin ( Sankt Martin) fener alayinda cocuklar bu fenerleri sarkilar söyleyerek, aksamin ilk karanliginda, sokak sokak gezdiriyor...

Anaokulundan topluca yapiliyor bu yürüyüs... Anneler babalar eslik ediyor tabiki... Bu fener alayinin amaci, hristiyanlarin pek deger verdigi  Yüce Martini anmak..

Bu aralar bu fener alayinin adini degistirmeye yönelik calismalar oldugunu duydum... Adini, yildizlar ve isiklar fener alayi olarak degistirmeyi / degistirilmesini isteyen kesimler varmis... Pek cok Türk' ün cocuklarinin' da katilmasi, kendilerini dislanmis hissetmemeleri icin, düsünülmüs bu ad degistirme.. Kimi bölgelerde isim degisikligi yapilmis bile...

Bunu duydugumda biraz sasirdim acikcasi... Sonucta yasadigimiz yer, hristiyan bir ülke... 

Acaba biz Türkiye' de baska dinlere mensup azinliklar icin, kendi degerlerimizden bu sekilde vazgecer miydik? Hani onlar kendini dislanmis hissetmesin diye yapar miydik bunu?  

Türkiye ortami icin bunun cevabini ben bilemedim... Bu kadar ucurum olusmusken, köprüler nasil kurulur ki? 

Kararmis beyinlerimiz, yildizlarla isiklanir insallah deyip konuyu fazla yaymadan kapatiyorum.. 

Sevgiyle kalin...


2 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

severim fenerlerini çok şık olmuşlar.ellerine sağlık börülcemin.
isim değiştirme olayına gelince ne yazayım bilmiyorum.burada Türkiye haritasını değiştirme sürecindeyken bu isim değişikliği çok büyük bir özveri vs değil.

Nar cicegi dedi ki...

Dedim ya alanay..cevabi ben de veremedim... Hosgörü gerekli...karsilikli hosgörü ile yasar toplumlar...ama insanlarin bir kismina daha baska tür hosgörü mu desem ne desem... Bilmedim... Cok naif olacak ama, soruyorum ...niye beceremiyoruz haritalari degistirmeden birlikte yasamayi? Komsular bile birbirini polise sikayet eder olmus tencere caldi diye... Komsular yalniz oturan kadinlari , kizlari sikayet etmeye baslamis erkek girip cikiyor eve diye... Bu kadar mi gambaz olundu? Köprüler yikilali cok olmus alanay.. Biz onun sadece ince halatlarina tutunarak karsiya gecermisiz uzun zamandan beri.. O halat da koptu kopacak... Dogu desen ayri bir mesele...oysa benim arkadaslarim vardi üniden.. Ne kürt bilirdik ne rum.. Ne türk.. Hatta yahudi bile vardi...Hep beraber kizli erkekli otururduk cafelerde.... Gecmis herhalde o devir...