1 Kasım 2013 Cuma

Börülcenin biyoloji kutusu


Pek cok ana baba yakinir  cocugunun yürümediginden, mizmizlandigindan, hep kucakta tasinmak istediginden.. Anneler babalar bir yürüyüs yapalim, biraz hareket edelim isterler mesela ormanda.. Ufakliklar, daha onuncu metrede baslar yoruldum demeye.. Iste ben bu gidise yillar önce bir " DUR" dedim..;)

Benim kizin merakini cezbedecek, onu yürümeye, yürürken ögrenmeye yöneltecek bir cözüm buldum..bir biyoloji kutusu aldim.. Her dolastigimiz yerde tas, yaprak, midye, salyangoz kabugu, kozalak, tohum ne bulursa topluyor..bu kutucuga dolduruyor.. Bu kutunun icinde bir büyütec ve bir plastik cimbiz da mevcut... 

Ilk zamanlar toplananlar taslardan ibaretti..zamanla kozalaklar, kestaneler eklendi.. Toplananlar zamanla degisti..

Hele tatile gittigimizde bu yil,  o kadar güzel cicek tohumlari bulup, topladi ki anlatamam..olayin yan etkisi de mizmizlanmadan zevkle, merakla yapilan orman, park yürüyüsleri...bir de eve gelince onlari topraga dikiyor tabi..kimisini de seneye bahara dikmek üzere sakladik...kimilerinin ne oldugunu ögrenmek icin hatta ailecek arastirdik.. Biz de ögrendik.. 

Eger böyle bir kutu bulamazsaniz bir plastik torba icinde ya da bir makarna kutusunu süsleyip püsleyip aski takarak yapabilirsiniz... Büyütec ise her kirtasiyede var... 

Benden söylemesi... Sinirlerinizin gerilmeyecegi yürüyüsler dileklerimle..


 

3 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

ne güzel bişeymiş! ahh hem akıl edememişiz hemde bizim yerimize akıl eden de olmamış zamanında bunları:)

Nar cicegi dedi ki...

Ben de biyoloji kutusuyla büyümedim alanaycigim.. :) artik herseyler var..ama bizlerde toplardik torbalara kaymak taslar, yapraklar, aksam sefasi tohumlari.. Yemek yapardik evcilik oynarken onlarla.. Simdi biraz daha adi konuyor yapilan isin.. ;)

Evren dedi ki...

Süper bir fikirmiş bu! Neden daha önce yazmadın??? Bizimki de börtü böceklere bayılıyor, hemen sipariş verdim ben de böyle bir şey. Çok sağol paylaştığın için!