18 Kasım 2013 Pazartesi

Kuskonmaz

Kuskonmaz benim son 10 yil icinde tanistigim en lezzetli sebzelerden biri... Türkiye' de tanismamistim kendisiyle...  Balkan göcmenleri bilirmis... Biz Ege' liyiz... Nasil oldu da bu sebzeyle tanismadik, anlayabilmis degilim...


Fotograflarini cektigim beyaz kuskonmaz... Mor kuskonmaz da var... Özellikle Italya' da, mor olani mahalle pazarlarinda, mayis ayi itibariyla bulunuyor... Almanya' da ise, tadi biraz daha farkli olan beyaz kuskonmaz pek makbul ve pek ragbet görüyor... Mayis geldiginde herkes birbirine soruyor..."bu yilin kuskonmazini denediniz mi? " 

Eeee entegrasyonsa entegrasyon... Deneyeyim dedim 10 yil önce ;)) 
Hic fena degil..

Yapilisini anlatmam gerekirse önce soyulmasi gerektiginden baslamam gerek... 
Esimin konu mankenligi yaptigi fotograflarda nasil soyuldugunu göstermeye calistik.. ;) Normalde bu sebze icin ekstra kap, kacak, canak cömlek alanlar var.. Özel,  ince uzun tencerelerde,  pisiriliyor diklemesine doldurularak..

Ben kap kacaga para vermedim..mevcut tenceremde tuz ve minicik bir cimdik seker ile kaynatiliyor... Pisince hazir..

Yaninda,  bulundugum yerde, geleneksel olarak, haslanmis patates ve persamel sosu bulunuyor... 

Kuskonmazlarin üzerine biraz zeytin yagi gezdirebilir...

Yesil kuskonmaz da ayni sekilde pisiriliyor... Ama ben onu yag ve sirke ile salata yapiyorum... Mevcut fotograf  yok maalesef..

Nasil göründügünü buradaki linke ekledim..


http://www.bildderfrau.de/rezepte/spargel-rezepte-d19820.html


Bulup yapmanizi tavsiye ederim.. Pisirip, üzerine yumurta cakip omlet gibi yemek de mümkün... 

Kuskonmazin faydalarini da asagidaki linkte okuyabilirsiniz..


Afiyet seker olsun.








2 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

ablam yapmıştı bir iki kez ben hiç yapmadım.denemeli zira faydası çok

Nar cicegi dedi ki...

Mutlaka dene...:) nefis bir sebze..