18 Kasım 2013 Pazartesi

Atom karinca, bekleyen dervise karsi... :p


Mutfakta haftalik kefir, yogurt, ekmek yapimindan birkac kare

Kimileri soruyor,  nasil oluyor da bu kadar seyi bir  arada yapiyorum, diye..



Olay aslinda su... Ayni anda,  birkac seyi birden yapiyorum...

Yogurt mu yapicagim? Hemem süt kaynarken, ekmek hamurunu hazirliyorum... Oda sicakligindaki süt ile kefir mayaliyorum... ( maya fotograftaki mavi kapakli plastik kutuda )  süt kaynayip ilidiktan sonra yogurt mayaliyorum...

Bu sekilde ayni anda hem kefir, hem yogurt hem ekmek mayalama gerceklesiyor... Ondan sonrasi zaten bekleme... Kizimin deyimiyle "uyuycez, uyancez...;)))  " Sonucta mayalar yapiyor herseyi... Ben yan gelip yatiyorum... :) 

Ilgilenenler icin
Eksi mayali ekmek yapimi asagidaki linkte

http://yunyumaksandigi.blogspot.de/2013/05/eksi-mayali-koy-ekmekleri-tabi-ki-ev.html


Kefir yapimi ve yogurt yapimi postam asagidaki linkte

http://yunyumaksandigi.blogspot.de/2013/10/bu-ne-perhiz-bu-ne-lahana-tursusu.html

Ama zaten her blogta var bir sekilde bu bilgiler... Benim ki sadece tekrardan ibaret..

Yukaridaki fotografta böyle mayalama günlerimden bir görsel... Haftada bir yapiyorum... Yetiyor.. Ekmek 2 kilo oluyor pistikten sonra... Yaklasik 8 gün yetiyor... Bu ekmekten, esim de  isyerine , sandvic yapip götürüyor hergün... Yani cok bereketli bir ekmek...

Lafin kisasi, atom karinca diye beni ananlar olsada, aslinda atomlukla uzaktan yakindan alakam yok..tanimam kendisini...

 Bekleyen dervisle bir akrabaligim olabilir tabi..;) Mayaliyorum, bekliyorum...

2 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

başlığın beni güldürdü.ama bencede bu lakabı hakediyorsun ben bir hafta yapsam bile 2 yada 3 .sü zor gelir :))

Nar cicegi dedi ki...

Evet..dervis , dervis..:)))