8 Kasım 2013 Cuma

Ev yapimi deodorant-lohusalik zamani icin müthis...




Biliyorsunuz aldigimiz deodorantlarin icindeki katki maddeleri alüminyum, silikonlar pek cok kisinin kafasini karistiriyor... Ben bu ara bir de emzirdigim icin, bunlari kullanmak istemiyorum.. Zate tosun pasa, parfüm kokusu vs. üzerimde oldugunda normal emdigi gibi emmiyor... Cocuk kendini geriye atiyor.. Bunu kizimda da gözlemlemis, parfüm deodorant  kullanmamistim emzirme boyunca...

Ama maalesef hormonlarin da etkisiyle bu aralar cok terliyorum... Özellikle dogum sonrasi acayip terlemis, hergün 2-3 tisört degistirmistim.. Bu durumda ister istemez olusan koku beni cok rahatsiz etti.. Sürekli kendimi sabunladim durdum.. Kol altlarimi en azindan günde 3 kere yikadim.. Ama önüne gecemedim...

Iste tesadüf sonucu bir  blogta karbonatin dustan sonra kol altina sürüldügünde terin kokmasini engelledigini okudum..link burada 

http://sormabulmadunyasi.blogspot.de/2011/11/dogumdan-sonra-ter-kokusu-nasl-onlenir.html
hemen dustan cikar cikmaz, nemli tene sürünce cok ise yariyor... Hemen kullanmadigim bir tuzluga doldurdum karbonat... Banyo da dolapta sakliyorum..

Ama tabi konuyu arastirmaya devam ettim... Bir facebook grubunda baska bir tarif daha buldum.. Tesadüf yazin , kahvalti etmek icin hindistan cevizi yagi almistim... Ara sira ekmegin üstüne sürüp afiyetle yiyiyoruz...

Iste hindistan ceviziyle cok güzel bir ev yapimi deodorant yaptim..

Yarim cay bardagi hindistan cevizi yagini , ilik suda erittim... ( hindistan cevizi cay bardaginin icinde..) iki tatli kasigi karbonati ekledim... Bir güzel karistirdim. Sonrada icine iki üc damla cay agaci yagi.. ( yoksa önemli degil.. Ama onunda dezenfekte edici yapisi, hos bir kokusu var abartmazsaniz.) 

Sonra aldim bunu eski bir krem kutusuna doldurdum..oda sicakliginda dondu.

Dustan sonra hep kullaniyorum ve sizi temin ederim koku problemi yok...
Sadece karbonat kullanirken de yoktu... Ama simdi hos bir de kokusu var. Hem oglan da kendini geri atmiyor emerken...

Bununla dis fircalayanlar da varmis..

Karbonatsiz yapip kekik biberiye hatta okaliptus gibi yağlar katarak  parabensiz bir viks yapanlar da varmis öksürüge karsi...ben denemedim daha...

Yemeyecegim seyi, vücuduma sürmem diyorsaniz, bir deneyin derim.. 

Ben memnun kaldim bu ev yapimi deodoranttan...

Hindistan cevizi yaginin faydalari burada  http://www.hindistanceviziyagi.org/hindistan-cevizi-yagi-faydalari/


Hinditan Cevizli cilt bakimi burada
 http://www.hindistanceviziyagi.org/hindistan-cevizi-yagi-cilt-bakimi/


4 yorum:

Selen dedi ki...

Aaaa bunu denerim ben, karbonatı denedim ama sonrasındaki o vücuttaki kumlu hissi sevemedim, kokmasam da temiz de hissettirmedi kendimi. Sebamed in doğal ter kokusu engelleyici özel bir ürününü kullandım cidden ne kadar terlersem terleyeyim kokmadı terim hiç ama normal bir deodorantın 4 katı fiyatı var ve de bulmak çok zor. Bunu kesin deneyeceğim çok daha doğal ve pratik. Sağolasın :)

Nar cicegi dedi ki...

Yap selencigim... Yazdan beri kullaniyorum..cok faydasini gördüm.. Terliyor insan .. Ama kokmuyor.. Gün icinde 5 kere dus almak mümkün degil.. En azindan günü cikarmak icin birebir..terlemeyi önlememesi iyi.. Terlemek dogal cünkü.. Onu engellemek dengeleri bozar gibime geliyor..normal deolar terlemeyi engelleyici seklinde reklam yapiyor.. Bu bana normal gelmiyor zate..

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

nelerde buluyorsun yaaa.denemek lazzım not aldım hemen.

Nar cicegi dedi ki...

Dene alanaycigim.. Hic beklemezdim böyle iyi sonuc verecegini bu deodorantin..kefiliyim vallaha..ondan baska birsey kullanmiyorum