17 Kasım 2013 Pazar

Avusturya' nin ünlü Kaiserschmarrn tatlisi






Avusturya' nin ünlü tatlilarindan Kaiseschmarrn ( Türkce' ye imparatorluk krepi, Imparatorluk akitmasi diye cevirebilirim ) ilk yedigimde cok hosuma gitmisti.. Bu nedenle birkac tarif denedim... En cok hosuma gidenini burada sizinle paylasiyorum... Fotograf olarak pisme aninda cekilmis bir fotografi paylasabiliyorum... Cünkü pisince, onun fotografini falan cekmeyi düsünemeyip, afiyetle midemize indiriyoruz... Her defasinda, aklima geldiginde, tabakta kirintisi kalmis oluyor... Bu nedenle daha cok uzun zaman beklersiniz benden, pismis servise hazir halini...;) 

Ama asagidaki linkte örnek servis hali var... 

http://de.wikipedia.org/wiki/Kaiserschmarrn

Yaninda elma püresi, az sekerle pismis erik püresi veya mevsime göre baska bir meyvenin püresini servis edebilirsiniz... Onsuz olmuyor... Üzerine de pudra sekeri dökülüyor tariflerde... Ben dökmüyorum... Meyve püresinin tadi yetiyor... ( orjinal tarifler ya erik, ya elma püresi ile)


Simdi gelelim tarife... ( hatirlatma : bu hamuru ben iki defada tavaya döküyorum... Tek defada dökünce cok kalin geliyor...ici pismiyor ve alti yaniyor.. Tecrübe ile sabittir... ;) ) 

Malzemeler;
2 yumurta
65gr un
Bir paket vanilya sekeri ya da bir dal gercek vanilya
190 gr süt
20 gr seker
Kuru üzüm ( istege göre... Bir avuc atiyorum ben)

2 yumurtanin sarisi ve beyazini ayirip beyazini ve sarisini ayri ayri mikserle karistirin... Beyazin icine sari karismasin... Beyaz kismi, katilasana kadar mikserle cevirin... Tabagi cevirdiginizde tabaktan düsmeyecek ona göre... ;) 

Sarisinin icine üzüm disinda, kalan diger malzemeyi ekleyin... Karistirin mikserle... En son bu hamurun icine, diger kapta beklettiginiz katilasmis beyazi ekleyin... Sakin mikser yapmayin... Bir catalla hafif hafif alt üst edin... Bu önemli... Hamurun kabarmasi icin hafif hafif karistirilacak... Mikser bozuyor kivami..

Sonra yaglanmis tavada orta ateste pisecek... Piserken üzümleri atin üzerine...
Alti pistikten sonra alt üst edin... Diger tarafini da pisirin...omlet gibi... ;) pismenin bitmesinden az önce bu omletimsi tatliyi, tahta kasik veya spatula aracigi ile parcalara ayirin... Biraz daha kizartin...

Tabaga alin ve yaninda püre, üzerinde pudra sekeri ile servise hazir... (recel de ayni isi görür...

Unutmayin...bu tarifteki hamur iki defada dökülüyor... Üc kisiye yetiyor...
Gerekirse bu hamurun yarisini, gerekirse iki katini yapin...sizin karariniz...
Acliginiza ve kisi sayisina göre karar verin... ;) 

Afiyet seker olsun...

3 yorum:

Cebimdeki renkler dedi ki...

Kesin ve kesin mümkün olan en kısa zamanda deneyeceğim :) Çok iştah açıcı (ihtiyacım da yok iştaha ama) görünüyor.

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

ne güzel bir tarifmiş bu.hem fırınsızda olması daha bir iyi :)deniycem kesin ama iyileşmem lazım önce :)ellerine sağlık canım ve afiyet olsun.

Nar cicegi dedi ki...

Mutlaka deneyin hanimlar... Tadi cok tatli degil..hafif bir tatli