4 Kasım 2011 Cuma

Cesaretin cit dedigi yer


Evde paketlerin icinden cikan köpüklerden buldum
Figen ablanin sayfasinda bunlar ile nasil minyatür ev yapildigi anlatilmis..

Bundan 8-9 yil once bende minyatür bir ev yapma olayina kalkismis, ve basarisiz oldugum diger bazi (pekcok :)) ) isler gibi onu da yarim birakmistim..
Cunkü o evin tamamini kibrit cöpleri ile yapmaya kalkmistim..o sabir gerektiren bir is.. Benim o kadar sabrim olamamisti..
Evin daha tabanini döserken pes etmistim..
Bir de evin temelini büyük tutmustum allah gözümü doyursun..Döse döse kibritler bitmis,  taban bitmemisti..neme gerek büyük minyatür ev..:) adi üstünde min-ya-tür ev !!!!
kücük yapilir eee beee hatun :))) neyse o zamanlar genc ve deneyimsizdim..:))

Bir de evin önünü o zaman minik taslarla dösemek icin taslar toplamistim..

2-3 ay orada burada süründürdükten sonra atmistim..
Ama simdi bu Figen ablanin anlattigi yöntem ile biraz daha kolay dikebilirmisim gibi geliyor evin duvarlarini..
Bu sefer de ayni sekilde evin önünü taslik yapmaya niyetliyim..Takinti iste.. Evin önü tas olacak..yine toplamak lazim tas..ama bu sefer yorulmayacagim bu is icin..neyse ki "Börülce" her gittigi yerde tas topluyor yavrum..cebi tas dolu geliyor her gittigi cocuk bahcesinden..az toplamadim camasir makinasinin icinden minik minik taslari :))
Bu sefer onun taslarindan alayim o farketmeden..yoksa vermez..taslari cok degerli..armut dibine mi düsüyor ne:))).. O da oldu cer cöp toplayan bir minik hatun ..

kizdirilmis bicak ile kesmek gerekliymis..Deneyelim görelim nasil olacak..ciiiirt ciiiirt..

Evcilik oynamak gibi birsey bu ya.. :)))
Ben buna pillerle isiklandirma da yaparim.. (pilleri de böyle kalorifer dairesi gibi birsey yapar oraya saklarim..

Börülcenin lego dublo adamalarindan da icine koyariz.. Onlarin boyuna göre yapmak lazim esyalari falanda ..gerci o kolay kolay vermez lego adamlarini..
Bundan da bir proje acalim biz..

Ben böyleyim iste..
Ayni anda 5 kitap okur, 3 cesit örgü örer, bir de ev mev dikmeye kalkarim
Beni kopyalasak koysak her isin basina ayri ayri  iyi olacak aslinda..  (bir de ciddi ciddi calisiyorum ben hani..ama gezmem yoktur..evde oturmayi severim..ev kedisi..:)) öyle gün -mün gezmeyi bilmem.. )

Hani on parmaginda on marifet olan insanlar vardir..
Öyle de degilim hani.. Arada birakirim .. Begenmem..Küserim yaptigim islere…Hepsi öyle sahaser falan da olmaz..Döküntü seyler ürettigim cok olmustur..
Tüm basarisizliklara ragmen pes etmemenin iyi örneklerini vermis, abuk subuk sonuclara karsin devam etmisimdir..
Bu nedenle yazilarimda basarisiz sonuclara da yer verecegim..

Herkes en güzel yaptigi seyleri gösterirse, yeni baslayacak insanlarin cesaretleri kirilir yoksa.. :))
" Bak bu yazan kisi de basarisizlik yasamis..ilk defasinda olmasa da olur.. Zamanla kendine gelistirmis ..ben de yaparim bunu"  dedirtmek is..:)))
Yoksa sen getir koy en güzel yaptigin isi oraya..yeni baslayacak arkadas gördü okudu...
Cesarete bak...  cit dedi gitti..:))

Hayat da öyle degil mi?
Düse kalka ögrenmiyor muyuz? (bu cok felsefe oldu ..)

Yazinin sonuc bölümüne gelecek olursak;
Bugün basarisiz el islerimiz icin de bir "AMAC"  ürettik..
Basarisiz el islerini sergilemenin amaci neymis..??
"Yeni baslayak arkadaslari cesaretlendirmek.. "

Sevgiyle kalalim.. :)

2 yorum:

figen abla dedi ki...

aaa başladın mı cankız?
nasıl oldu?
ay çok tatlı anlatmışsın ya şirin şey :)))
bu straforlarla oynamak ne kadar zevkli di mi?
hem de öyle hastalık gibi birşey ki, insan bir süre sonra çöplerin arasında bir strafor görünce onu ordan almak için çıldırıyor :))))
hadi bakalım merakla bekliyorum şimdi..
haa bişe diyim mi, evin önünü taşlık yapmak için çok farklı önerilerde bulunabilirim..
meselaaa, kızdırılmış bıçağın ucuyla çizerek taş desenleri yapabilirsin..
veya sana bir sır daha..mukavva kartondan elinle yırta yırta koparıp yerlere yapıştır mozaik gibi..sonra boyarken bunlara taş görüntüsü verebilirsin..
bak göstereyim sana şimdi
şurada olacaktı...
http://figenabla.blogspot.com/2010/08/blog-post.html

sevgiyle öpüyor, iyi bayramlar diliyorum :)

Nar cicegi dedi ki...

Taslar ile ilgili fikri muhakkak kullanacagim..tesekkür ederim.. Su an cocuk mutfagina önemli gelismeler yaptim.. Fotograflari ekleyemedim daha..
Bir de ben bu kagit kaplama teknigi ile ilgili bir arastirma yaptim..
Kagitlari bir modelin (mesela güzel cicekli bir kabin üstune kaplayacaksak once o nesneyi vazelinlemek gerekliymis.. Kolayca cikarabilirmisiz sonra o nesneyi kaliptan.. Bence bunu da kullanmak mümkün.. Kolayca kopyamalar icin )özellikle benim gibi tembeller icin iyi bir fikir..