3 Şubat 2012 Cuma

Vakit nakit midir?

Yazi dizimin 4.bölümü.. Buyrun efendim...

Vakit nakit midir?
 
Vakit nakit derler...vaktin para ile degerinin ölcülebiliyor olmasi anlamina geliyor..
Evet..calisiyoruz ediyoruz.. Calisma saatimizin belirli bir ücret karsiligi var dogru..
Ama insanlar bu lafi normal özel hayatlarinda da kullanirlar..
"Kardes acelet et..vakit nakit.."
Nedir acelemiz..nereye ne yetistirecegiz..
Tamam calisma hayatinda zaten kosturmaca..
Ama birakin bari evimizde vakit nakit olmasin..
Cocuklarimizla, sevdiklerimizle gecirdigimiz vaktin maddi bir karsiligi olamaz..
Paha bicilemez o saatlere..yavaslayin rahatlayin..
Ic dengenizi bir bulun hele..
 
 
Bunu niye mi anlattim
 
Birgün kapida komsuyu görüyorum..
Kapida sogukta muhabbeti sevmem..iceriye buyur ediyorum .. (ki burada  kahveye,  kimse kolay kolay davet etmez..kapida birakirlar insani..konusacaksan birsey  kapidan söyler gidersin.. Iceri cagirmak samimiye kacar..allah korusun :)))) yan komsumun evini bir kere bile görmedim..4 yildir otururuz bu evde..bahceden bahceye konusuruz..ben bir kere kahveye cagirdim ama.. Türk adetidir dedim.. Tamam onlarin adeti degil kabul ediyorum.. Ama kapi kiyisinda konusmayi sevmiyorum..
Gel diyorum kahve icelim..
Önce bir randevü defterine bakiyor...
Ben de orada bakakaliyorum tabi..
" Simdi vaktim yok "diyor... Beni cagirmalari gerekir diye mi korkuyorlar acaba..daha kesfedemedim ..:)) )
 
 
Sonucta bana 3 hafta sonrasi bir güne bir randevü veriyor..
Amanin ben demistim hani gel,  gir iceri, kahve icelim..hava soguk..kapi da muhabbeti sevmem.. Germe beni 3 hafta sonra falan diye..
3 hafta sonra kim öle kim kala..
 
Bu konustugumuz insan bir ev hanimi da olabilir , calisan bir hanim da
Hic farketmez..
Kimsenin öyle size ayiracak. Iki cift laf edecek vakti yok..
Bir ev hanimi ise mesela, önce cocuklarini müzik dersine götürecek, sonra alisveris yapacak, cocuklari müzik dersinden alacak, onlari ritmik dans grubuna birakacak, gelip evde yemek yapacak , sonra cocuklari danstan alacak, evde ödev yapmalarina yardim edecek..
 
Cocuklarin gitmesi gereken kurslar, gruplar zaten bitmiyor..
Ertesi günü de muhakkak baska bir  kurslari vardir.. Cocuklari 10 parmaginda 10 marifet sosyal canavarlar olarak yetistirmeye özen gösteriyorlar..
Zavallilarin bir gidim hali var zaten..nereye gidiyor  o kadar bilgi, maharet.. Hem piyano calarlar, hem futbol oynarlar, hem tiyatro grubundalar,
Bir cocuk olamiyorlar galiba.. (hee bir de alerji oluyorlar.. "Sebebi ne bulunmuyor" diyor analari babalari .. Cocuklardan asiri beklentileriniz var desem.. )
 
Ama yok ..
Dünya rekabet dünyasi..
Cocuklarin 4 yasindan itibaren ingilizce dersi almalari, 8 yasinda cince ile baslamalari gerekiyor artik..
Siz yapmiyorsaniz sizin cocugunuz ileri de 30 yasina gelince is bulamaz..
O hani   5 yasinda ingilizce, 9 yasinda cince konusan cocuk gelir,  cocugunuzun elinden alir isini.
"Sizin kiz daha seramik kursuna gitmiyor mu? spor dersine yazdirmaniz mi?
Piyano derslerine basladiniz mi? cikcik cik.. gec kaliyorsunuz..kurslarda yer bile kalmadi.."
 
Yeteeeeeerrr
Benim cocugumun cocuk olma hakki var.. Bebeklerle oynuyor..örtülerle cadir kuruyor..  Ana okuluna gidiyor.. Makasi 2 yasindan beri kullaniyor..bir kere bile elini kesmedi..bol bol gazete kagidi kesiyor, karton gida kutularini parcaliyor.. resim yapiyor....Catal bicak kullaniyor yemek yerken.. 3 yasindan itibaren izin verdik bicak kullanmasina..kurabiye hamuru yuvarliyor benimle..sokaklardan sümüklü böcek toplayip geliyor..bunlar benim evcil hayvanim diyor..cisini söylüyor..altina kacirmiyor geceleri.. Gelip sacimla oynuyor.." kuuuuforcülük" onun deyimiyle.. annesi temizlik yaparken temizlikcilik oynuyor..
Hem ayrica daha 4 ünü bile bitirmedi..  Varsin Hintce ögrenmeyiversin….Cincesi iyi olmasin 30 yasina geldiginde.. O kusur kalsin.. o böyle de mutlu.. "annem " deyip sariliyor..sirtima binip esekcilik, kucagima yatip bebekcilik oynuyor..
 
Tövbe tövbe..fenalik geldi ..
Yani burada da farkli bir yaris var..
Ne cocuklarin vakti var..ne ana babalarinin ..sonra ne oluyor
"burn out.."
pilleri bitiveriyor iste..kendilerine de vakitleri yok nitekim..
Sonra yok yoga, yok terapi, yok pilates, reiki, feng sui ariyorlar ic dengeyi.. Ararsin tabi..Hem de ne paralar dökerek cakralarini caktiriyorlar.

 
Kahve icip iki cift laf edebilecegim biri  ancak cikmaz ayin son persembesi kapimi calabilir..
O da randevü defterini kaybetip,  bende unuttugunu düsünürse :)))

4 yorum:

Cebimdeki renkler dedi ki...

:) Çocuk konusunda burada da farklı değil ebeveynler. Hali vakti yerinde olan tüm aileler çocuklarını sürekli o kurstan bu kursa taşıyorlar ben de anlamıyorum. Sokakta oynayacak yer yok zaten de çocukların vakti de yok. Böyle mi olmalı bilemiyorum ama sanki fazla geliyor bana da... 3 hafta sonrasına bir kahve için randevu veren komşu beni de gerer. Gelmesin o bence.

Nar cicegi dedi ki...

Bence de gelmesin..;))))
Rekabet konsunda, türkiyede üniversite sinavlari falan zamaninda bizde gectik o degirmenlerden.. Ama kücük cocuklara iskence gibime geliyor.. Belki yaniliyorum. Cocugunun yeteneklerini yeterince ortaya cikarip desteklemeyen kötü bir anneyim;((((
Belki onlarin yaptiklari dogru cikacak ileriki yillarda bilemiyorum.

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

işşte kurstu baleydi çinceydi derken okulda apaçi çığlıkları atıp sğürekli birbirlerini hırpalayan veletler haline geliyorlar.son 5 yıl(en az)dır çocuklardaki şiddeti anlatamam size.atölyem 1 ve 2.sınıflarla aynı katta.artık oyun oynamıyorlar.yerlerde debelenip birbirlerini iteleyip vuruyorlar.ardaki fark ne olacak.çince bağırarak mı vuracak.yada tango adımları eşliğinde?burada da durum aynı canım.veliler gelip soruyorlar daha ne yapabiliriz diye.rahat bırakın diyorum gıcık gıcık bakıyorlar.eh 30 yaşına geldiğinde kişiliği kimliği gelişmemiş tipler olacaklar.evlenmekten yada iletişim kurmakta hep zorlanan bencil bireyci tipler oluyorlar işte.

Nar cicegi dedi ki...

Aaaa burda cok var onlardan alanaycim.. 40ini gecmis..ama hala iletisim kuramayan tipler.. Ben onlar ilede ilgili bir yazi yaziiiim bari;))) ne kadar cok yorum yazmissin bugün alanaycim.. Yeni gördüm..hemen cevap yazip yaticam;)))