2 Ekim 2013 Çarşamba

Alman lahana tursusu ( Sauerkraut) 







En sonunda yaptim... Hep teknik  konus konus ....olmuyor..kimyasini ögrendikten sonra sivadim kollarimi yaptim tursumu bugün..

Kullandiklarim..
1,5 kilo lahana ( bir kafa aldim.. 1,5 kilo geldi temizleyip kestikten sonra..) 
4 havuc
2 sogan( tarifte yoktu ben kendim öyle costum..;) 

1 yemek kasigi kadar keraviye otu tohumu..

  (bu da neyin nesi, neyin fesi derseniz...valla ben de almanyada ögrendim..onlarin tursusuna giriyor..onlar kümmel diyor..karamankimyonu, frenk kimyonu diye cevirmisler türkceye..Dogu anadolu da büyüyormus..ayrintili bilgi icin asagidaki linke bakiverin canim..;) latincesi carum carvi ayrica yeni dogan bebelerin gaz sancisi icin bunun fitilleri var..bizim oglana verdiydi doktor.. Hemeopatik bir ilacti..


ama anne kisisi bunu degirmende veya havanda toz haline getirip, kendi yemeklerine, ekmeklerine katarsa sütten gecer..( dikkat..bebege falan yedirin demedim..yanlis anlama olmasin..anne yiyecek..sütten bebeye gececek..)


http://www.hastalikvetedavisi.net/keraviye-otu-hangi-hastaliklara-iyi-gelir.html



Tuz 

Hee..bu cok önemli..tuz orani kendi icinde bir kimya dersi..korkmayin..;) sadece orani vereyim.. Ince ince dogradiginiz malzemenin kilosu basina 20 gr kullanilacak..

Benim malzemem 1,8 kiloydu.. Bu durumda 36 gr tuz kullandim

1 kilo malzemeye 20 gr tuz
2kilo malzeme 40 gr tuz 
Yarim kilo malzemeye 10 gr tuz seklinde..

Alman orjinalinde sadece lahana, tuz ve karamankimyonu vardi..ben biraz türk usulü degistirdim tarifi..sarimsak da ekleyecektim.. Yetmedi..siz ekleyin ..

Tarifte dereotu vardi..ama benim evde yoktu.. Siz isterseniz ekleyin...

Tüm malzeme ince ince dogranir... Tuz eklenir..iri tuz varsa onu kullanabilirsiniz..benim yoktu.. Normal tuz kullandim.. 

Iyice elimle suyunu basa basa cikardim.. Sonra kavanozlara yerlestirirken havanin demir eliyle iyice ezerek suyunu cikara cikara havayi iyice cikardim.. 
Tepeleme doldurdum agzina kadar..en son en üste plastik folye ile kapattim..onun üzerine de kapagi kapattim..dikkat.. Havasiz  ortam gerekli..onun icin iyice dolacak..

Normal klasik tarifte küplerin icinde yapiliyor..en üstüne pamuklu kumas bunun üzerine tabak, tabagin üzerine tas konuyor.. Arada yukariya kir kararikli cikarsa bu bezler, tabaklar yikanip temizlenip yeniden yerli yerince konuyor..benim uyguladigim tarif modernize edilmisiydi.. ;) 

Tarifi aldigim yerde, bu kavanozlarin altina bir plastik tepsi koyun deniyordu..hani tasma yaparsa etraf batmasin diye.. Ben bir firin tepsisinin icine koyacagim.. 

Tarifin benzeri banuca da vardi.. Benim tarif yukaridaki gibi..Bugün baya bir eglendim, iyi vakit gecirdim bunu yaparken..;) 

http://banucabirseyler.blogspot.de/2013/09/dograma-tursu-yaptm-da.html

Fotograflar daha sonra..

Yaparsaniz afiyet olsun..Ya da benim tursunun olmasini bekleyin önce.. Hani benimki tutmazsa haber veririm.. ;) 



2 yorum:

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

fotoğrfalarda olsa iyi olurdu:)yi yapmışsın afiyetler olsun şimdiden şekerim.benim turşular bayram sonrasına kaldı sanırım ama olsun geç olsun güç olmasın.o zaman yine gelip bakicim tabiki.

Nar cicegi dedi ki...

Gec olsunda güc olmasin alanaycim.. Bu tursular ilk iki gün biraz tasma yapti..ama sonra tasmadi artik.. Aklinda olsun..altina bir tepsi koy bundan yapacaksan..