14 Aralık 2011 Çarşamba

Ögrencelik sapkalar - geri dönüsüm /recycling Wendemütze

Asagida fotografi olan sapkalari ögrencelik olarak eski pantalon, eski pestemal etekten diktim..
Sapkalar teorik olarak iki tarafli kullanilabiliyor.. Pratikte benimkiler öyle olamadilar pek :))

( ben bir tarafini o kadar iyi dikemedigim icin tek tarafli kullanmayi tercih ediyorum :)) ögrencelik iste..mükemmeliyetci degiliz.. Amac cesaret edip yapmak.. :)

Aslinda orjinalinde dogru ve düzgün dikilecek olursa cift tarafli kullanmak icin planlanmisti :))

iyi dikis bilenler daha güzel kumaslar ile cift tarafli (ici cizgili,  disi düz renk mesela )  kullamak amacli yapabilirler ..

Ben tatilde kendi sapkami büyük bir gururla taktim.. Sonucta emek verip dikmisim..
Esim "böyle sapka ile kimse cikmaz ortalara dese de kulak vermedim..:))"
Ben diktim, ben giydim.. :)
Minik börülce (nami diger  "kücük insan" ) sapka takmayi sevmiyor.. Ama ona da giydirdim günesten korumak icin..
Ileride cocuk isyan edecek  "Bana nasil böyle seyler giydirdin, maymuna döndürdün diye :)) "
Özellikle kazaktan mutasyon  pantalondan dolayi :)))))
bir de tabi tisörtten mutasyon Pantalondan dolayi
Fotografini cekmeyeyim diye az kacmadi .. (paparazzilere makyajsiz yakalanmis ünlüler  gibi :)) )
Ama en sonunda  cektim


**************-------------;)---------;)************************


Nasil yapildigina gelince;



Kalibi bu sayfada buldum

Kalip pdf burada


Simdi diyeceksiniz bu almanca;)
Cevireyim elimden geldigince;

Bu kalibin üzerine 1cm ekleyerek iki farkli kumastan 6 adet bu yaprak seklini kesiyoruz..
6 adet ilk kumastan 6 adet ikinci kumastan

Kenar kalibini kullanarak yine her iki kumastan ikiser adet kesiyoruz..

Önce 6 ayni kumastan olan yapragi tersten birbirine yan dikisi ile ekliyoruz ..bir yuvarlaga tamamliyoruz.

Sonra diger 6 adet yaprak ayni sekilde dikiliyor.
Bu arada sivri yerdeki dikis eklerini dikmemeye dikkat ediyoruz(ben burada beceremedim pek)
Sonra dikis eklerini 5mm ye kesiyoruz temizliyoruz..

Sira kenar kumaslarina geliyor..ikiser olan esleri kisa olan taraflarindan bir cembere dönüsecek sekilde birbirine dikiyoruz.

Ayni sekilde diger kumastan olan kenarlari da dikiyoruz..

Sonra bu iki cemberi düz yani düz yaninin üstüne gelecek sekilde yatirip dis capindan birbirine dikiyoruz..

Dikis eklerini kisatiyoruz ve dikisi sökmeyecek sekilde dikise dik minik kesikler atiyoruz..(yuvarlaninca olan yapmiyor o zaman)

Bundan sonra iki parcayi tersten birbirine dikiyoruz(demesi kolay ama yapmasi benim gibi sadece düz dikis bilen biri icin cok zor...:)acayip zorlandim ben burada..)


Bir kenarinda acilik birakiyoruz ve sapkayi ceviriyoruz en sonunda yatik kilifi gibi

Dikis terimleri ile anlatmakta da zorluk cekiyorum..
Siz kalibi alin bir dikisten anlayan komsuya fikir de danisin en iyisi isin icinden cikamazsaniz..;)

Ya da dikis bilen biri bu sayfaya yorum olarak yazsin ben yanlis anlattiysam..;)



Dedigim gibi benim gibi dikisi ögrenmemis deneme yanilma yolu ile yapan biri icin oldukca zordu..
Bu nedenle zaten iki tarafli pek kullanamiyoruz ..:))))))) amac tek sapka, iki outfit aslinda..

Siz benden daha güzel yapin emi..yaparsaniz fotografini cekip haber verin.. Sevinirim ben de;)





2 yorum:

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Gerçekten çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Pembe karelere de pek yakışmış... :)) Pdf dosyası ve çeviri için ayrıca teşekkür ederim.
Blogunuzun izleyicisi oluverdim hemen. Tabii ki bende sizleri beklerim.
http://hertelden-everything.blogspot.com/

Nar cicegi dedi ki...

Merhaba Gülsüm Hanim..tesekkür ederim.. Ben sizi uzun zamandir sessiz sakin bir köselerden takip ediyorum..;)
Sevgiler