13 Temmuz 2012 Cuma

Bir dans okulunda acik kapi günü.

Bizim Börülce Hanim sarki söylemeyi dans etmeyi seviyor.. Ne zaman sevdigi bir sarki calsa,  basliyor dansetmeye ve bizim onu izlememizi alkislamamizi bekliyor.. Ve bu dans esnasinda sadece ona bakacagiz..baska bir tarafa gözünün ucu ile bakmak bile yasak.. Acayip bozuluyor bakis acimizi degistimemize..   Neyse düsündük ettik..dedik bizim cocugu bir dans kursuna yazdirsak mi? Yasi 4 Cevremizdeki annelerden de böyle talepler oldugunu duyduk..ve bir dans okulunun acik kapi gününe hep beraber gittik..acik kapi gününde o okulun odalarini , ortamini iyice gezip bilgi alabiliyor hatta deneme bir dans dersi bile veriliyor..baska etkinlikler de oluyor   Mesela o gün cocuklarin yüzlerini boyadilar..bizim ki kelebek seklinde boyatti yüzünü..   Sonra boya kalemi, defter hediye ettiler..   Bir de 45 dakika kadar deneme dans dersi vardi…   Bizim Börülce`nin yas grubunda pekcok cocuk vardi..kiz, erkek.. Yani dans isi,  sadece kiz hobisi olarak görülmüyor artik..   Bu 45 dakika icinde gözlemledigim; cocuklardan duyduklari sarkinin ritmine ve hikayesine göre hareket etmelerini bekliyorlar..yani sarkinin hikayesini dinlemeleri gerekiyor.. Hikayeyi anlamalari , ona göre dans etmeleri gerekiyor.. Sarkida " ellerimi kaldirdim 3 kere döndüm 5 kere hopladim " deniyorsa  bu hareketleri aynen yapmalari gerekiyor.. Ayni anda,  pek cok duyularini calistirmalari bunu da eglenerek yapmalari oldukca güzel..   Neyse.. Bizim Börülce o ilk gün biraz dans etti..biraz baska cocuklari izledi.. Ögretmeni cok ilgiliydi.. Kesinlikle baski yapmadi.. Hatta anneler cocuklarina örnek olmak acisindan onlarin elini tuttular, gerekirse birlikte dans ettiler..   Ertesi hafta tekrar denemek üzere ayrildik.. Bir hafta sonra yine bir deneme saati yapilacak, cocuklar anneleri yanlarinda olmadan  dans edecekler mi bakilacakti.. Gerci dans ederken odada kalmamiza da izin veriliyordu.. Ama amac cocuklarin o 45 dakikayi ögretmenleri ile gecirmeleri.. (bu arada ögretmenimiz ayni zamanda anaoulu ögretmenligi egitimi almis bir balerin…)   Iste o gün benim börülce kucagimdan ayrilmadi.. Bazi sarkilarda oldugu yerden hareketleri yapti..ama kucagimda oturdu.. Dans etmek istiyordu..ama anne de dans etsin diye tutturdu.. Ben de direttim.. Bu sefer anneler dans etmeyecek,  cocuklar kendileri dans edecekler dedim.. Birakin odada yalniz dansetsin, 1 dakika kucagimdan ayrilmadi, yapisti.. Baska cocuklar da vardi.. Onlarin anneleri yan odada beklediler..yani diger cocuklar kendileri odada ögretmenleri ile kalmayi kabullendi..istedikleri dansetmekti.. Benim durumumda olan 2 anne  daha vardi..   Yani bizim dans okulu isi pek yolunda gitmedi.. Benim son kararim cocugumun daha böyle bir kursa hazir olmadigi yönünde.. Hani yazdirsak, diger cocuklara haksizlik olacak.. Ögretmen benim cocugumu teskin etmeye mi calissin yoksa istekli cocuklarla ders mi yapsin..?   Eve gelince iyice sordum.. Gitmek istemiyor musun yavrum dans etmeye diye.. ( halbuki ilk deneme gününde oldukca istekli gibiydi..hos o gün yüzler boyandi..hep öyle olacak zannetti..) Istemiyorum dedi..   Aslinda vücudu falan cok uygun.. Agac yasken egilir misali.. Hani durusu,  yürüyüsü güzel olur biraz bu yaslarda baleye, dansa  baslarsa.. .. Ama istemiyorsa ne yapacagim.. Sans verdim en azindan.. Cuma günü1  saat orada oturdum onunla,  belki yapmaya karar verir diye..pes etmedim..dersin sonuna kadar bekledim.. Neyse.. Burada herkes cocugunu oraya buraya yolluyor ..hani biraz abarti da var.. Hem müzik kursuna , hem yüzmeye ,hem baleye dansa götürüyorlar.. Biz de hicbiri yok..:)))))) sadece anaokulu etkinlikleri… ondan hani…  cocugumla iyi ilgilenmiyor muyum ki diye düsünüp bu islere kalkistiydim :))) Ama cocuklar kendileri icin dogru olani daha iyi biliyor belki de..iste hazir degil.. Ben elini tutmadan yabanci bir ortamda dans etmekfikri ona sicak gelmiyor..evde yalniz basina dansetsin hosuna gidiyor..anaokulundada spor yaptiklarinda dansediyormus.. Biraz da ortamin yabanci olmasi belki de hosuna gitmedi..ama ortam diger cocuklara da yabanciydi.. Yani benim cocugum daha hazir degil.. Zamana birakmakta fayda var..

3 yorum:

alanay dedi ki...

sende yazmışsın zaten demek ki hazır değilmiş.küçükken kızımda aynı şeyi yapmıştı.en azından denedik.şimdiden her gün 3 4 kurstan bahsediyor ama şartlar değişti tabiki.nerde 4 5 kurs.ohhooo:))

Cebimdeki renkler dedi ki...

Ben çocukların sürekli o kurstan bu kursa taşınmalarını anlamıyorum yani tercih etmem sanırım. En iyisini yapmışsın, demek ki zamanı değil..

Nar cicegi dedi ki...

Evet zamani deilmis rengimcim.. Alanaycim.. Yoksa hem bana hem ona eziyet olacakti.. Büyüsün biraz daha