19 Mayıs 2013 Pazar

11 Mayıs 2013 Cumartesi

Akil, gel de arkama takil! ;))))


Bugünlerde emzirirken sadece gögsümden degil, aklimdan da birseylerin aktigini düsünüyorum.. ;) bir dalginlik, bir unutkanlik..bir gün gelecek, kendimi unutacagim..aslinda yavrucuk cok da uyanmiyor geceleri...güzel uyuyor...güzel emiyor masallah...ne oluyorsa bana... Hani börülce hanim var..ögleden sonralari onunla baya bir haril gürül geciyor gün..onun da isteklerini yerine getirmeye calisiyorum.. Kukla tiyatrosu, parka gitmeler, köye inmeler ..ben tosun pasanin bebek arabasini itekliyorum..o da minik oyuncak bebek arabasini..halimizi görenler hemen bizimle konusmaya, sakalasmaya basliyor...özellikle yasli alman nineler..torun istediklerinden, ama cocuklarinin torun yapmadigindan sikayetciler..uzaktan uzaktan seviyorlar benim yavrulari..kesinlikle elle ellemez almanlar..sapir, supur olmazlar..bunu cok da iyi buluyorum hani..sevmiyorum ben öyle tanidik tanimadik, gelsin cocuklarimi minciklasin.. Hele cocuklarim izin vermezse asla.cünkü vücut onlarin vücudu.. Istemezlerse öptürmezler de, sevdirmezler de.. Onlara kendi vücutlarini koruma cesaretini vermek, arka cikmak lazim..birak öpsün teyze falan yoktur bende..;))) annem kizar arada...cocuklarini yabani büyütüyorsun laflarini az duymadim büyüklerimden.... Ama ben, bunun  daha dogru oldugunu düsünüyorum.. ayrica cocugum sevdigine gidip kendi yaklasiyor..minicik yastan onlari bir sevgi tiyatrosu oynamaya zorlamiyorum..hani baskalari öyle istedigi icin...;))

Neyse..ne diyordum..akil kalmadi bende diyordum..laf uzadi baska yerlere.. ;))

Bu aralar herseyi unutuyorum..gecen haftalarda kardesim ve esi geldi türkiyeden.. Hani gelecekleri gün cok özendim..gittim cicekler aldim cicekciden...vazolara koydum..ekmekler yaptim.. Yemekler pisirdim..zulaya(yani dondurucuya) attim vakit olmaz gezmekten belki diye.. Alisverise gittim..taze meyveler, sebzeler..sonra bir baktim..banka kartim yok..;( halbuki bir önceki markette ödeme yapmistim..  Ama kasada benimle ayni sirada bir komsumu görünce , onunla muhabbet ettim..aklimda da binbir sey ayni anda ziplar..

kizi anaokulundan al..
oglan acikti emzir..
kakasi da geldi bu arada..sinyal verir..
 Ev süpürülecek..silinecek..
misafir yatak örtüleri takilacak misafir yatak odasina..
kiza ögle yemegi yapilacak

O akil ile banka kartini ne yaptim bilemiyorum..

Tüm yolumu  gerisin geri kontrol ettim.. gittigim tüm marketlere magazalara yeniden döndüm..ama yoktu..

Eve gelince esimi aradim..ne yapayim diye sordum..iki gözüm iki cesme aglarim..sanki hayatin sonu.;))) .aslinda kiziyorum..kizginligimdan agliyorum..böyle bir salaklik hayatimda yapmamisim.. 
Esim teselli etti..bankayi ara..iptal et kartini dedi..

tabi akilli, sakin adamin hali baska..hemen iptal ettirdim..bu arada bankayi arayinca cikan otomatik amca sinirlerimi 5 kere daha hoplatti..sese göre   calisan bu amca, dediklerimi anlamakta güclük cekti..rakamlari tek tek söylüyorum..ama otomatik amca " anlayamadim...lütfen tekrarlayin demekten bikmadi,..;)))ben bagirip cagirmaya basladim...bir de konusmalar kayda aliniyorms haaa..neyse türkce konustum kizgin oldugumda..alaman otomatik amca anlamamistir..kayitlari dinleyen biri olursa ona maymun olduk o ayri..;)))

neyse en sonunda beni bir müsteri temsilcisine bagladi..hani gercek insanla konusmak farkli ;)))) .derdimi anlattim..kartim iptal edildi..gecen hafta icinde de yeni kartimi yollamislar...;))

O gün esim elinde en sevdigim cikolata ile geldi..cok üzüldügümden gitmis almis.. Lindt ...
http://www.lindt.de/noswf/ger/startseite

Bayiliyorum ben bu cikolatalara.. 
Babamiz da  üzülünce sütüm azalir falan diye mi bilemiyorum, cok üstüme oluyor...;))) 
Bir de istiridye olayimiz var..icinde selenyum, b vitaminleri, protein ve daha ezbere bilemedigim bir sürü sey olan istiridyeler bana özenle yediriliyor.. 3 aydan beri yedigim 50 yi gecti..icime ööö geldi..ama carsamba günü baktim..yine elinde 4 tane bana,  4 tane kendine..;)))))

Ne diyordum " unutkanlik" 

Sonrasinda da böyle unutkanliklarim baya oldu..ve hala devam ediyor...mutfaga giderim catal almaya..cekmeceyi acarim.. Sonra ne alacaktim yaaa ben diye düsünürüm..aklima gelmez masaya geri dönerim..eee catal getirecektin derler..;)))

Kiza homeopatik  ilacini vermeye dolabi acarim.. Islak ultramodern ;))) mikrofaser toz alma bezimi dolapta birakirim..sonra haldur huldur onu ararim..taaaa ki kiza yine ilac verecegim zaman bulurum..

Aksama ne yemek yapacagima karar veririm..sonra vakit gelince, ben ne yemek yapacaktim yaaa diyerek düsünürüm... Buzluktan indirdigim eti unuturum..

Eksi mayali  ev ekmegi yapiyorum..ekmegi pisirmeyi unutuyorum..sabaha kadar mayalanmaya devam ediyor..;)))) bu durumda sabah 5 te emzirmee kalktigimda hamur 3 misline kabarms oluyor..hemen pisirdim;)))) acayip lezzetli bir ekmek oldu bu..artik hep unutmaya karar verdim;))) heeeheee 

Neyse..bunlar ufak tefek seyler...ama insallah büyük kazalara neden olabilecek unutkanliklar yapmam...allahim aklima hakim ol..;))) 

Hepinizin anneler gününü kutluyorum bu arada unutmadan..
Allah hepinize unutulmaz bir anneler günü yasatsin..;) 

Sevgiler...;) 

9 Mayıs 2013 Perşembe

Cok güzel bir yazi..regl gecis töreni..

Bu yaziyi bugün okudum.. Belki de emziren bir anne olmanin hassasligi ile agladim bir de yaziyi okuyunca..simdi kizim 5 yasinda..oglum 12 haftalik.. Cok mutlu bir sekilde anneler gününe yaklasiyorum..allah iki yavruma saglik sihhat versin, mutlu olsunlar..tek dilegim bu..neyse..okudugum yazinin linki burada..iyi okumalar..sevgiler...

5 Mayıs 2013 Pazar

Bezsiz bebek seyir defteri-3

Bezsiz bebek seyir defteri tüm yazilar burada



En son nisan ayinin basi gibi yazmistim konu ile ilgili.Pasa simdi 12 haftalik.

devam ediyoruz bezsiz bebek tuvalet iletisimimize.. 

Arada babamizin babalik izni bitti 9 Nisan' da...iki cocukla yalniz basina kalinca bu yeni duruma alisma dönemi gecirdim tabi..;) sonucta babamiz Börülce Sultan ile ilgileniyor, anaokuluna götürüp getiriyor, alisverisi yapiyordu..ev isine de yardim ediyordu...ben de arada alisverise gidiyordum... Ama iki cocuk babalari ile kaliyordu..destek oluyorduk birbirimize.. Simdi cocuklar da ,  alisverisler de,  anaokulu da , icisleri de bana kaldi;)... Eskisi gibi  ayrintili inceleyemiyorum tosun pasanin mimiklerini.. Özellikle büyük kizim anaokulundan gelince tüm ilgimi istiyor.. Üst bas degisecek, el yüz yikanacak, yemek...anaokulunda olanlari anlatacak...oyun oynanacak.....bu arada tosun pasa arada yari yolda kaliyor ögleden sonralaru...kiza yemek hazirlarken ya da arabada anaokuluna gider gelirken sinyal verebiliyor.. Atesteki yemegi ya da arabayi birakamayacagima göre cis beze gidiyor.. Kakalari genelde yakaliyoruz..ama onunda beze gittigi oldu..yavru sinyal verir ama uygunsuz zamanda.. Yetisemedigim bir anda.. Böyle olunca yakaladigimiz kaka cise sevinmekle yetiniyoruz..;)))

Geceleri durum biraz degisti..tuvaletini yapsin diye poposunu actigimda uykusu aciliyor..1,5 saat uyumuyor..arada kakasini yapacak sinyali verecek  olursa mecburen aciyorum tabiki 1,5 saati göze alarak.. Ama sinyal vermeden uyur kalirsa acmiyorum altini  cis yapsin diye...gecede iki emzirmeden 1,5 saat  eder 3saat uyaniklik..dayanamiyorum bu kadar uyanik kalmaya...;(( ama gündüzleri özellikle ablanin evde olmadigi ögleden önce ve ablanin sakinlesip kendi oynadigi ögleden sonralari iletisim iyi gidiyor.. Bir de aksamlari baba geldikten sonra...Iyi gitmeyen saatlerin tek sorumlusu da benim aslinda ...iki cocuga ayni anda yetisememek..ya da yolda olmak..ben o sinyal vermeden teklif etsem, anlamsiz anlamsiz suratima bakiyor ne istiyorsun benden der gibi..yapmadan kalkiyoruz..

Arada yükselme dönemleri gibi gerileme dönemleri de yasadik osmanli tarihindeki gibi;))))   Hep emdikten sonra yapan cocuk arada gözümün icine baka baka sinyalsiz kornasiz herseyi birakti altina atak yaparken...

Sonralari düzeldi yine..ama bu seferde hep emerken sinyal vermeye basladi.. Dün emmeyi iki defa bölüp kaka yapti mesela..bir kere yazmistim..üstten giris olmadan alttan cikis olmaz diye..tosun pasa alttan cikis olmadan, üstten giris olamayacagini da ögretti bana..;)))) emmiyor adam o kaka cikmadan.. ;))))

Heee bir de kakasi cisi daha bitmeden altini baglamaya kalkarsam asabilesiyor;)))bezini itiyor..baglatmak istemiyor... Tekrar tutuyorum tuvalete..yapiyor kakasini cisini neyi varsa...

Yani düse kalka, pes etmeden devam ediyoruz.. yakaladigimizi yakalayip mutlu oluyoruz ciste.. Kakayi genelde yakaliyoruz..elimden bu kadar geliyor..kumas bez daha almadik..alacagiz bir ara.. Herkeslerin yazdigi yorumlari okuyoruz bezler ile ilgili bezsiz bebek sayfasinda..bakalim bir ara bir model begenip alacagiz...;) 

3 Mayıs 2013 Cuma

Eksi mayali köy ekmekleri ...tabiki ev yapimi

Ben degisik ekmekler denemeyi cok seviyorum...Özellikle hamileligimin son 12 haftasinda cikan hamilelik sekeri ile yiyecegim ekmegin kalitesine daha da dikkat ettim.. Nitekim kahvaltida birbucuk dilim ekmekten fazla ekmek yiyemiyordum..özellikle tost ekmegi hem doyurucu degil, hem de sekerimi yükseltiyordu..

Nedir kaliteden kastettigim? Kalite benim icin  ekmegin degerli tahillarla, tam bugday, cavdar unlariyla yapilmis olmasidir.. Bu ekmek bir de kuru meyveler veya ceviz, susam, keten tohumu, kabak cekirdegi, cöre otu ile zenginlestirilmisse, bu ayni zamanda agizlara , dile, damaga senliktir..Bu sayede besleyiciligi  de daha yüksek olur.


kendi yaptigim ekmeklerden biri:)




Gerci Almanya' da firinlarda cok güzel tam bugday unlu, cavdar unlu eksi maya ile yapilmis ekmekler var.. Ama ben kendim, kendi agiz tadima göre yapmayi da cok seviyorum.. Bundan iki yil önce bir eksi mayali ekmek denemem olmustu..ama mayami beslemeyi unutup, kaybetmistim..;(
simdi 8 gün süren eksi maya hazirlama döneminden sonra, nefis bir eksi mayanin sahibiyim..hatta arnavut br komsum mayamdan istedi bile...

Mayanin hazirlanis asamalarini linkteki blogtan ögrendim.. Blogun yazari olan hanim,  okul arkadasimin annesi..ayrica kendisi yemek ve ekmek üzerinen atölye calismalari yapiyormus Istanbul'da...ilgilenenlere duyurulur..;)

Mayayi yaparken börülce sultan yardim etti..hergün mayayi beslerken onu cagirdim..o hazirladi minik elleriyle un su karsimini..cok gurur duyuyor simdi yaptigi eksi mayali ekmeklerle..normalde ekmegin sadece icini yiyen, kabugunu birakan hatun, ekmegi kendi pisirince kabugu ile yemege basladi;)
Resimlerde kullandimiz unlar ve yaptigimiz ekmekleri görüyorsunuz...bu aralar taaa degirmene gidip taze ögütülmüs unlar aliyorum.. fotagraflarini daha sonra paylasirim...asagidaki unlar ile baslamistim ben bu ekmek isine..:)) genel olarak cavdar ve bugday unlari kullaniyorum..kizil bugday unu da kullaniyorum..ama onu cok az kullanmak gerektigini ögrendim..ekmegi kurutuyor..




Minik eller mayayi hergün sabirla besleyen börülce sultanin elleri..7 gün mayayi besledi yavrucuk büyük bir gururla.. ortalik biraz batti ama olsun..simdi bile anlatiyor..ekmegin mayasini ben yapmistim diye...:)

kullandigimiz tuz fransiz deniz tuzu ..






mayamizin 8 gün sonraki hali:)






Yaptigimiz ekmeklerin birincisi...tam bugday unlu sade ekmek

Ikinci ekmek ise tam bugday unu, cavdarli, balli, kuru üzümlü bademli ekmek...börülce sultanin favorisi olan ekmek;)



sade ekmegin üzerine tereyagi sürüp istiridyeler ile afiyetle yedik..:))


Ücüncü ekmek tam bugday unlu, cavdarli soganli ekmek...babamizin favorisi...fransiz peynirleri ile nefis nefis..hmmmmm;)))




Dördüncü ekmegim zeytinli ekmek ...



üzümlü bademli ekmegin kesilmis hali:)



asagida ise zeytinli ekmek ve avakado sosu ikilemesi:))) hmm nefis..avakado sosunda bir yumusak avakadoyu ezdik..sarimsak, süzme yogurt, tuz, karabiber ve argan yagi kullandik..zeytin yagi da olur tabi..ben argan yagini denemek istemistim..tadinin keyfine yardik..kendine has cok degisik bir yag argan yagi...


Börülce hanimin anaokulu cantasina kendi yaptigim zeytinli tam unlu ekmeklerden koyuyorum..arkadaslara giderken de kendi ekmegimi hediye ediyorum artik..degerini bilene iyi bir hediye..:)


son zaman bayagi bir ekmek yaptim..toplam 8 ekmek oldu..ama hepsinin fotografini cekemedim..her yapilan ekmekle maya daha da erdi..güzellesti.. kabarma daha homojen olmaya basladi..sevdim ben bu isi..:)

Ekmek yapimi ile  ilgileniyorsaniz linkten bakabilirsiniz nasil yapildigina..
.
bu linkte de üzümlü ekmegin tarifi var--hamuru biraz daha yumusak tutulmus.. kabarmasi bence daha iyi oluyor..
emege saygi amacli olarak tarifleri kendi sayfamda yenilemiyorum.. linkteki sayfalarda yapimi cok cok güzel ve detayli  anlatilmis..ilgilenenlere duyurulur...

Sevgiler...